Reklama

Ratunek dla zniszczonych włosów? Dieta!

banerek-ageless-wlosy

Jesień jest okresem, w którym warto zadbać o włosy. Po letnich, słonecznych kąpielach, mogą być one łamliwe i matowe. Kurację warto zastosować nie tylko z zewnątrz, ale przede wszystkim od wewnątrz. Jak to zrobić? Za pomocą diety bogatej w odpowiednie produkty spożywcze po to, by móc cieszyć się lśniącymi i zdrowymi włosami.

Stan włosów jest zależny od wielu czynników. Może być to zbyt mała ilość snu, brak równowagi hormonalnej, palenie papierosów, ale również niewłaściwa dieta. Lisa Drayer, dietetyk z Nowego Jorku, autorka „The Beauty Diet” mówi, że:

Podobnie jak w każdej innej części naszego ciała, procesy, które wpływają na zdrowe i silne włosy zależą od odpowiedniej diety.

 Oto naturalny ratunek dla zniszczonych włosów – dieta:

  1. Łosoś – bogaty w witaminę D i białko – składniki bardzo ważne dla kondycji włosów. Łosoś to także źródło kwasów tłuszczowych Omega-3, których organizm ludzki nie jest w stanie samodzielnie wyprodukować. To właśnie te kwasy stanowią 3% zawartości włosów. Podobne właściwości odżywcze mają także inne ryby: sardynki, śledzie, pstrąg, makrela.
  2. Orzechy włoskie – zawierają nie tylko kwasy tłuszczowe Omega-3, lecz także witaminę E i biotynę, chroniące komórki przed uszkodzeniem DNA. Dla włosów, narażonych na działanie promieni słonecznych, obecność w diecie biotyny jest szczególnie istotna, ponieważ chroni ona przed ich wypadaniem. Orzechy włoskie są także dobrym źródłem miedzi, pozwalającej zachować naturalny kolor włosów oraz sprawiającej, że włosy są lśniące. Możesz także spróbować oleju z orzechów włoskich, jeśli nie przepadasz za nimi w pełnej formie.
  3. Ostrygi - są doskonałym źródłem białka. Włosy składają się z białka w 97%, zatem odpowiednia ilość tego składnika w diecie jest niezbędna. Ostrygi dostarczają też cynku – jego brak doprowadzić może do nadmiernego wypadania włosów, przesuszenia i łuszczenia się głowy. Drogocennego cynku dostarczają też kasze i zboża z pełnego przemiału, orzechy, jaja i wołowina.
  4. Mango – bardzo bogate źródło antyoksydantów, między innymi beta-karotenu, który jest przekształcany przez organizm w witaminę A. Jej niedobór może powodować powstawanie łupieżu, świąd skóry głowy. Oprócz mango dobrym źródłem witaminy A jest marchew, dynia, melon i morele.
  5. Jajkabogate w białko, cynk, selen, siarkę i żelazo – wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego rozwoju włosów. Żelazo jest pomocne przy dostarczaniu tlenu do mieszków włosowych. Zbyt niski poziom tego pierwiastka oznaczać może anemię, której jednym z objawów jest nadmierna utrata włosów.
  6. Szpinak - zawarte w nim żelazo, beta-karoten, kwas foliowy oraz witamina C pozwalają na utrzymanie prawidłowego wyglądu i zdrowia włosów i skóry głowy. Komplet tych bezcennych składników znajduje się także w zielonych warzywach – brokułach, kapuście włoskiej i botwince.
  7. Soczewica - niepozorne warzywo strączkowe ma zbawienny wpływ na kondycję naszych włosów. To bogate źródło żelaza, cynku, białka i biotyny. Znajdziemy je także w soi, ciecierzycy oraz fasoli.

Komentarze