Reklama

8 pułapek podczas diety – dowiedz się, jak ich uniknąć

pułapki w diecie

Właśnie rozpoczęliście dietę albo postanowiliście zrzucić parę kilogramów? To bardzo dobra decyzja, ale pamiętajcie, że czeka na Was wiele pułapek dietetyczno-żywieniowych. Poznajcie 8 najczęstszych z nich oraz dowiedzcie się, jak ich unikać.

1. Omijasz śniadania

Śniadania to najważniejszy posiłek dnia! Pomagają w utrzymaniu stabilizacji kalorycznej całego organizmu. Według naukowców z Imperial College London omijanie śniadań zwiększa ryzyko przytycia aż o 43%.

2. Twoje porcje są za duże

Uczucie niedosytu, które powinno nam towarzyszyć po odejściu od stołu, bynajmniej nie jest mitem. Opychanie się i jedzenie zbyt dużych porcji jest szkodliwe dla zdrowia. Możesz zapomnieć o zrzuceniu zbędnych kilogramów, jeśli po zjedzeniu obiadu ledwo co wstajesz od stołu.

3. Sięgasz po niezdrowe przekąski

Batony, chipsy – brzmi znajomo? To dlatego, że przekąszasz je między posiłkami, nie możesz schudnąć. Przekąski nie są złe, wręcz przeciwnie. Pod warunkiem, że słodycze na „zapchanie się” przed obiadem zastąpisz warzywami, garścią orzechów lub jakimś owocem (jabłko, banan). Zdrowe, regularne przekąski pomogą bowiem utrzymać Ci prawidłowy poziom cukru we krwi.

4. Nie przywiązujesz wagi do tego, co jesz

Produkty niskotłuszczowe nie muszą oznaczać produktów niskokalorycznych. Warto więc zwrócić uwagę na to, co kupujemy, czytając etykiety na opakowaniach.

5. Za mało ćwiczysz

Powinieneś ćwiczyć pięć razy w tygodniu, po pół godziny dziennie. To optymalny czas, by zrzucić zbędne kilogramy. Ponadto, wysiłek fizyczny poprawi Twoje samopoczucie psychiczne.

6. Nie spożywasz wystarczającej ilości witamin

Dostarczenie wystarczającej ilości witamin i minerałów organizmowi jest gwarancją tego, że będzie funkcjonował prawidłowo, a ponadto, że wystarczy Ci energii na cały dzień. Warto szczególnie zadbać o prawidłowy poziom witamin z grupy B i D, a także wapnia i żelaza.

7. Za dużo pijesz

Oczywiście nie chodzi o wodę mineralną, która naturalnie nie posiada kalorii – jej powinniśmy spożywać około 2 litrów dziennie. Chodzi o wszelkiego rodzaju „kolorowe” napoje, takie jak coca cola, piwo, a nawet soki. Oczywiście wszystko jest dla ludzi, ale w ten sposób się tłumacząc, znacznie oddalamy się od zamierzonego celu!

8. Za szybko się zniechęcasz

Nie od razu Kraków zbudowano. Efektów nie osiągniesz jutro, pojutrze, a może i za miesiąc. Ważne jest to, by się nie poddawać, by cały czas mieć przed oczami obraz przyszłego, wymarzonego „ja”, który może być już wkrótce na wyciągnięcie ręki. Wystarczy motywacja i silna wola!

Komentarze