Reklama

7 wskazówek, jak nie zbankrutować na diecie bezglutenowej

tanie produkty dieta beglutenowa

Coraz więcej osób decyduje się na dietę bezglutenową – jedni, np. osoby cierpiące na celiakię, są do tego zmuszeni. Inni zaś uważają, że to świetny sposób na schudnięcie. Nieważny jest powód przejścia na tę dietę, jedna i druga grupa ludzi wie, że eliminacja glutenu naprawdę może zniszczyć budżet. Oto kilka wskazówek, które pozwolą zaoszczędzić trochę pieniędzy, kiedy Twoja dieta jest gluten-free.

1. Jedz produkty, które naturalnie są wolne od glutenu
Na całe szczęście istnieje gama produktów, które nie zawierają glutenu. Spożywaj masę owoców, warzyw, także strączkowych, ryżu. Jak na tym zaoszczędzić? Wybieraj sezonowe owoce i warzywa. Po pierwsze, są one wtedy najsmaczniejsze, a po drugie, sprzedawane są w dobrej cenie.

2. Jeśli jesz mięso i ryby, to wybieraj tylko te nieprzetworzone.
Jest sezon na grillowanie. Wiele ludzi decyduje się na zakup już marynowanego mięsa. Jeśli cierpisz na nietolerancję glutenu, to unikaj gotowych marynat. Większość marynat z nich (tak samo jak i dressingów sałatkowych) zawiera gluten lub kazeinę. Rób własne domowe marynaty i sosy. Nie dość, że taniej Cię to wyniesie, to będziesz mieć pewność, że nie natkniesz się na gluten.

3. Unikaj bezglutenowego chleba, bułek i ciast.
Bezglutenowe zamienniki są bardzo kosztowne – czasami ich cena jest dwa razy większa! wyższa. Rada jest prosta. Stwórz w domu swoją własną piekarnię. Oczywiście, pieczenie chleba i bułek zajmie trochę więcej czasu niż ich kupienie, ale Twój portfel od razu stanie się grubszy. Do pieczenia użyj mąki ryżowej, z ciecierzycy, tapioki i mąki migdałowej. Za jednym razem upiecz większą ilość pieczywa i po prostu zamróź. Dzięki temu będziesz cieszyć się długo świeżym pieczywem i zaoszczędzisz sporą ilość pieniędzy.

4. Słodkie przekąski
Niestety, większość słodkich przekąsek zawiera gluten. Dlatego, kiedy najdzie Cię ochota na coś słodkiego, unikaj wszelkich batoników! Zamiast tego postaw na owoce. Możesz je maczać w maśle orzechowym. Orzechy nie zawierają glutenu i zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe!

5. Warto czytać etykiety 
Niewiele osób zapoznaje się ze składem produktów przed jego kupnem. Umiejętne czytanie opakowań etykiet pozwala na świadome zapoznanie się z produktem. Niektóre produkty z nich mogą sugerować, że zawierają gluten, a w rzeczywistości jest inaczej. Dlatego czytaj, co zawiera dany produkt, bo być może okaże się, że nie będzie potrzeby kupowania droższego zamiennika „gluten-free”.

6. Desery
To, że unikasz ciast, ciasteczek i produktów, które zawierają mąkę pszenną, to dosyć oczywiste. Ale czy wiesz, że nawet lody mogą zawierać gluten? Dlatego warto czytać etykiety! Dlatego lepiej zrobić lody w domu. Zmiksuj owoce, dodaj trochę mleka roślinnego lub, jeśli nie cierpisz na nietolerancję laktozy, jogurtu greckiego. Wlej mieszankę do pojemniczków i po paru godzinach w zamrażarce ciesz się wyśmienitymi domowymi lodami. Świetną alternatywą są jeszcze owocowe smoothie!

7. Planuj swoje posiłki
Dzięki temu ograniczysz liczbę produktów bezglutenowych, których nie potrzebujesz. Planowanie posiłków pozwala ustalić dokładną listę produktów, których użyjesz do gotowania! Nie mniej, nie więcej. Po prostu w sam raz.

Komentarze